A könyvről

2006. decemberében megjelent a nagysikerű A reklám helye – A hatékony médiatervezés és –vásárlás kézikönyve második kiadása, A reklám helye 2.0, az első hazai, témában írt gyakorlati kézikönyv új, átdolgozott és bővített kiadása. A szerzők, Incze Kinga és Pénzes Anna a hazai és nemzetközi médiaügynökségeknél, majd független médiatanácsadóként szerzett tapasztalataikat alapos elméleti ismeretekkel megalapozva, ugyanakkor szórakoztatóan, számtalan esettanulmánnyal illusztrálva összegezték.

Mit tudhatunk meg A reklám helye 2.0 – A hatékony médiatervezés és -vásárlás kézikönyvéből? A könyvből kiderül, hogy a „médiások”, a médiaügynökségek, reklámügynökségek és médiumok kereskedelmi részlegei mivel is foglalkoznak tulajdonképpen. Tartalmazza mindazon ismereteket, amelyeket a médiatervezés és -vásárlás gyakorlatáról, a médiapiacról tudni érdemes. Bemutatja, mi történik valójában egy médiaügynökségen, hogyan telik egy médiás átlagos napja; mi a reklám- és médiaügynökség, mit takar a médiatervezés, mennyire fontos része a média a marketingkommunikációnak; mi a médiavásárlás; mennyit kell számolni, elemezni, éjszakázni, látszólag unalmas és monoton dolgokkal múlatni az időt. Végül szót ejt arról is, hogy milyen színes a médiás munkája: fogadásokra, partikra járást, médiatulajdonosokkal és hirdetőkkel való tárgyalásokat, intenzív társadalmi életet jelent.

A könyvet az a szükségszerűség ihlette, hogy ezt a – Magyarországon viszonylag új keletű – tevékenységet, munkát bemutassa, remélve, hogy az általa átadott tudás és tapasztalat hasznos lesz nemcsak a marketing- és marketingkommunikációs szakembereknek – függetlenül attól, hogy a hirdetői, a médiatulajdonosi, az ügynökségi vagy egyéb (kutatói, tanácsadói, stb.) oldalon állnak-e –, hanem az érdeklődő egyetemistáknak, főiskolásoknak is. Hogy akik olvassák, azok a könyv tartalmának ismeretében nagyobb magabiztossággal igazodnak el és döntenek majd a reklám és média világában.

Miben más A reklám helye 2.0 az első kiadáshoz képest? A piaci helyzetkép aktualizálásán és az adatok, információk, esettanulmányok frissítésén túl a könyv egy teljesen új fejezettel is bővült, mely a médiaügynökségek médiatervezésen és –vásárláson túlmutató feladataiba enged betekintést az új üzletszerzési tevékenységtől a közbeszerzéseken át a nemzetközi médiakoordinációig, valamint a médiapiac jövőképével foglalkozó fejezet kibővítésével a digitális fejlődés új dimenzióiba nyújt bepillantást.

A reklám helye megjelenése előtt nem volt olyan hazai kiadvány Magyarországon, amely átfogó képet nyújtott a marketingkommunikáció egyik speciális területéről, a médiatervezésről és -vásárlásról. Ezen ágazat fejlődése a rendszerváltás után indult, s az elmúlt több mint másfél évtizedben nagy változásoknak lehettünk tanúi. A reklám helye 2.0 ezeknek az éveknek az adatait, sajátosságait, gondolkodásmódját mutatja be 2006 első fél évével bezárólag.

A szerzőpáros igyekezett gyakorlatorientált megközelítésben tárgyalni az érintett területeket, hogy mind a marketingkommunikációs szakmát gyakorlóknak, mind a tapasztalatot még nem szerzett marketingeseknek, médiatervezőknek és reklámügynökségi dolgozóknak, mind pedig az egyetemistáknak és főiskolásoknak jól forgatható, a hétköznapokban használható, praktikus információforrásként szolgáljon a könyv. Az elméleti tudnivalókat a szerzők számos esettanulmánnyal támasztották alá és egészítették ki.

A könyv a tényeket illetően pontosságra és objektivitásra törekszik, az ügynökségi élet bemutatásakor azonban tudatosan vállal fel egyfajta szubjektivitást: a szakmai életből vett számos olyan sztorival találkozhat az olvasó, amelyek felvillantják a médiaügynökségi élet egy-egy jellemző pillanatát.

A keménykötésű, 352 oldalas, színes könyv, A reklám helye 2.0 - az országszerte közismertté vált első kiadás továbbfejlesztett verziója.